PEMBA IBO -saarelle, Mosambik – Kun Henny tyytyväinen Henrikiin

me kaikki heräsimme kello 3:45 ja suuntasimme linja -autoasemalle tarttuakseen bussiin pohjoiseen Pembaan. Joka aamu päättyi vaikeammaksi nousta ylös, kun kehomme loppui hitaasti polttoainetta. Nukuimme monta 10 tunnin bussimatkaa, mutta heräsi joka kerta, kun linja -auto pysähtyi kylän lähellä. Afrikassa lukuisat kyläläiset tekevät loput tyydyttämällä myymällä erilaisia ​​tuotteita ohimennen linja -autoille. Voit poimia mitään hanat online -kanoihin parhaiten linja -autoikkunassa.

Yksi useita kertoja meille tarjottiin ruokaa ja juomaa matkalla Pembaan, Mosambikiin

Haluatko ostaa kana/bambu matto/sooda/hedelmät?! Menetelmällä Pemba, Mosambik
Nähdessään paikallisten ostavan kanoja jokaisessa pysähdyksessä ja heidän “Bock-Bock-Bocking” -sarjansa jatkuvasti herättäneen, tarjosi minulle erinomaisen idean. Yhdessä pysähdyksessä ostin online -siipikarjan yhdeltä kyläläiseltä hieman yli 3 dollarilla, samoin kuin hän ohitti sen ikkunan kanssa valtavalla hymyllä.

Olin todennäköisesti ensimmäinen ”Mazungu” (valkoinen henkilö), johon hän oli tarjonnut siipikarjansa. Kun tein menetelmäni käytävällä kohti sitä, missä Henry ja Alice istuivat, linja -autolla olevat paikalliset asukkaat alkoivat nauraa Mazungussa frangon (kana) kanssa. Kun saavutin Henryn istuimen, löysin online -linnun ja räpyttelin hänen syliinsä. Hän tarttui siihen jalkojen vieressä ja katsoi minua sellaisella tyhmällä ilmeellä, joka teki siipikarjan painon arvoiseksi kullassa.

“Mitä minun odotetaan lopettavan sen?!” Hän huudahti, selvästi jo turhautuneena sylissä olevasta räpyttelystä, siipikarjasta. Sanoin: “Se on minun lahjani sinulle, sinun pitäisi huolehtia siitä, hänen nimensä on Henny.” Henny on nick-name, jonka annoin Henry, kun olemme ensimmäisiä tyytyväisiä, joten nähdessäni hänelle kanaa, se näytti olevan sopiva nimeltä lintulle.

Henrikin uusi ystävä, Henny. Bussimatka Nampulasta Pembaan

Juuri silloin Hennyn jalat tulivat sitoutumattomiksi ja alkoivat kiihkeästi räpyttelyä ja yrittivät saada pakenemaan Henryn kouluttamattomasta käsistä. Yksi paikallisista nappasi linnun rauhallisella osaamisella, tarttui hiusjoustoon Dariecen kädestä ja sitoi nopeasti kanan jalat yhteen, mikä näytti rauhoittavan sitä.

Linja-auto oli täynnä naurua, kun Alice valitsi uuden istuimen pois Hennystä ja Henrystä, kun taas saksalaiset ja hänen uusi lentoton hyvä ystävä istuivat hermostuneesti vierekkäin istuimillaan. Paikalliset löysivät sen vielä paljon hauskemmalta, kun Henry sekä yritin ruokkia lintujen kookoskeksejä sekä vettä.

Siihen mennessä, kun levottomuus kuoli, olimme osoittaneet Pembassa. Saapuessaan se päätyi ilmeiseksi, että me neljä olivat täysin kelvottomia huolehtimaan online -siipikarjasta, koska me kaikki pelkimme koskettamaan sitä, ja emme ymmärtäneet tarkalleen kuinka pitää sitä ilman, että se leimahti, kuten, hyvin … . Siipikarja, jonka pää on katkaistu.

Joten lähinnä Alicen eläinten oikeuksien puheiden ja yleisen anti-hennyismin takia päädyimme Hennylle erittäin onnelliselle, erittäin nälkäiselle näköiselle alueelle, joka takasi, että hän ei syö Hennyä niin kuin hän nostaisi häntä hyvin. Oletan, että Henny oli BBQ: lla tunnin sisällä, mutta Alice tuntui paljon paremmalta, kun lintu oli poissa käsistämme. Minun ja Henryn visio matkustaa maailmaan, ukulelen pelaamisesta sekä online -siipikarjan pukeutumisesta, samoin kuin likaisella kadulla kadonneesta nälkäisestä alueellisesta alueesta tuo höyhenen ystävämme.

kiitollinen alue, jonka tarjotimme siipikarjan, Pemba, Mosambik

Vaikka meillä oli hauskaa linja -autolla ja pitkän matkapäivän aikana, tiellä käytettyjen tuntien kertyminen alkoi kuluttaa meitä. Jännitteet alkoivat kulkea hiukan korkeat, kuten uupumuksemme ja ärsytys afrikkalaisten matkoilla.

Emme olleet taistelleet, mutta oli kuitenkin poistanut, että kaikki olivat käynnissä tyhjillä että lyhyillä sulakkeilla. Sovimme paljon keskustelun jälkeen, että Pemban rannalla oli hienointa rentoutua lisäpäivää ennen lähtöä pohjoiseen Quirimbasin saaristoon.

Se on hieno asia, jonka teimme. Kaikki meistä tuntui paljon paremmalta nukkumisen jälkeen klo 7.00 saakka ja maksoivat rentouttavan päivän rannalla. Naiset oleskelivat rannan ravintolassa, kun taas Henry ja pelasin meressä ympäröivien kylien nuorten kanssa. Kehitimme hiekkalinnoja, pidimme niitä aseiden vieressä ja heitti ne veteen ja lisäsimme niitä yhtä paljon kuin takaisin. Kaiken kaikkiaan se oli erinomainen päivä.Vuohet tiellä nauttii päivästä rannalla, Pemba, Mosambik
Nick Building Sandcasles kanssa alueellisten nuorten poikien kanssa rannalla Pembassa, Mosambikissa

Sinä yönä oli selvää, että ylimääräisen päivän oleskelu oli loistava valinta, Henry puhui saksalaiselle kaverille nimeltä Urik, jolla on hotelli Ibo -saarella, tarkalla saarella, johon olimme matkalla. Hän selitti, mihin bussiin kiinni ja sanottiin, että voisimme yöpyä hänen hotellissaan.

Seuraavana aamuna klo 7.00 menimme bussipysäkille tarttuakseen linja -autoon, mutta ymmärrimme nopeasti, että olimme noin 3 tuntia myöhään. Mene kuva, linja -auto kello 4:00. Otimme taksin risteykseen kaupungin ulkopuolelle, jossa vietimme pari tuntia liputtamalla jokaisen auton, joka kulki pyytämällä ajelua. Autojen ja kuorma -autojen välissä Henry tarjosi minulle ukulele -oppitunteja, kun yritin löytää monimutkaisimman Ukulele -kappaleiden, kyyneleet taivaassa Eric Clapton.

Tunnin tehottoman ukulele -menetelmän ja hitch-retkeilyn jälkeen Henry kutsui Urikia sekä hämmästyneenä, että hän oli menetelmässä saarelle joillakin tarvikkeilla (hän ​​ei aio poistua siitä päivästä, mutta muutti mieltään).

Joten hän valitsi meidät niin hyvin kuin hyppäsimme hänen jeepin takaosaan uskoen, että meillä oli yksinkertainen hissi. Osoittautuu, että tunnettu lyhenne T.I.A (tämä on Afrikka) soi totta, kun jälleen kerran, kun otimme paikkoja propaanisäiliöihin sekä maitolaatikoihin hänen erittäin täyden jeepin takana.

Pian lähdön jälkeen Urikin juuri äskettäin palveltu perävaunu (jota veimme takanamme) menetti pyörän ja kaatui autiolle likaiselle tielle. Kun Urik suoritti kirouksen, hän selitti omituisella menetelmällä, että saisimme pari paikallista katsomaan perävaunua, kun hän ajoi meidät lautalle.

Joten takaisin jeepissä saimme samoin kuin suuntasimme lautalle, joka kulkee Mach 10: tä alas kuoppaisella likapolulla kohti merta. Menetelmällä yksi takaosan jerry -tölkeistä alkoi vuotaa samoin kuin höyryt päätyivät melkein sietämättömiin. Onneksi uusi instrumentini häiritsi minua, mutta siihen mennessä, kun näimme meidät kaikki bensiiniä ja tuntuen valoa. Henryä lukuun ottamatta hän istui edessä puhuessaan saksaa uuden hyvän ystävänsä Urikin kanssa.

Matka Pembasta Ibo -saarelle – erittäin tiukka matkatila!

Henrik & Nick vaurioituneella trailerilla, Pemba, Mosambik
Urik liputtaen ryhmää paikallisia ryhmiä katsomaan vaurioitunutta perävaunua, kun hän menee takaisin kaupunkiin

Paikalliset miehet pelastamaan! Pemba, Mosambik
Urik jätti meidät palaamaan perävaunuunsa ja asioihinsa Afrikassa, istuimme valtavan baobab -puun alla, hikoilimme runsaasti ja odotimme lautta, jota ei koskaan tullut. Kun aurinko alkoi laskea horisontissa, me kaikki alkoivat suunnitella, missä leiriimme yöksi. Näiden saarten, samoin kuin kaikki Pohjois -Mosambikin, ovat yleensä harvoin turistien toimesta. Tämä oli erittäin ilmeistä, koska meistä neljä oli käytännössä ainoa Mazungus, jonka olimme nähneet, koska Nampula. Myös se päätyi poistamaan, että sana “lautta” viittaa kalastajan veneeseen, joka poimii matkustajia, jos hän tapahtuu Ibo Islandille. Oli kello 16.30, samoin kuin Urikin veneen oli vielä näytetty.

Me 4 odotamme vuoroveden löytämistä, jotta voimme suunnata Ibo Islandiin, Mosambikiin
Odottaa vuorovesi löytämistä, jotta voimme mennä Ibo Islandiin, Mosambikiin

Onneksi yksi Mazungu -hotellin omistaja nimeltä Linda, huolestutti rannasta hakemaan tarvikkeita ja tarjosivat meille matkan. Menetelmällä ohitimme Uriksen veneen, joka oli myöhässä. Purjehdimme IBO: lle aivan kun aurinko laski Baobab -puun päälle, jossa melkein nukkui, heittäen pitkän varjon sileälle, tummalle merelle, joka näytti täysin punaiset ja keltaiset myöhään Afrikan taivaalta.

Kun ilmesimme IBO: ssa, yöpyimme hotellissa, jonka Linda ehdotti nimeltä ”Afrikan potti”. Ranskan kokin ulkomailla toimiva afrikkalainen potti laskee yhtenä parhaimmista majataloista, joissa olemme koskaan asuneet. Tilat olivat myös puhtaita fantastinen kokki Stephane.

Seuraavana päivänä ripusimme ja saimme paljon kaivattua rentoutumista. Hieman ymmärsimme, että kaikki uuvuttavat matkat, kuoppaiset bussimatkat kanojen kanssa kierroksissamme sekä nuorten puking oli kaikki sen arvoista, koska ensi viikko päättyi ihanteelliseen todistukseen siitä, miksi matkustamme. Meistä neljä oli päätynyt olemaan läheisiä hyviä ystäviä ja kun me organisoimmezed saarimatkamme ja purjehdusmatkamme, ymmärsimme, että olimme legendaarisessa seikkailussa.

Mosambikaaniset lapset, pemba

Mosambikaaniset naiset, pemba
Kuten tämä viesti? Kiinnittää sen!

Vastuuvapauslauseke: Vuohet tiellä on Amazon -kumppani ja samoin tytäryhtiö joillekin muille jälleenmyyjille. Tämä tarkoittaa, että teemme palkkioita, jos napsautat linkkejä blogissamme ja ostat kyseisiltä jälleenmyyjiltä.